15 i 16 de desembre

AFRICA MOMENT. Taller d’escriptura i reflexió: Arts escèniques i escriptura decolonial

Inscripció a hola@africamoment.org

Compartir

Aquest taller té com a objectiu reflexionar al voltant de les pràctiques d’escriptura en relació amb les arts escèniques des d’una perspectiva no eurocèntrica, intercultural i decolonial, així com aprendre les eines d’escriptura necessàries per desenvolupar la tasca periodística de forma ètica i crítica quan es parla d’artistes culturalment diversos i de la seva obra. És un taller adreçat a un públic amb certa especialització en arts escèniques: periodistes culturals, comunicadors, activistes culturals, bloggers, performers, pensadors, coreògrafs, creador@s, actors, actrius, estudiants de periodisme, guionistes, acadèmics i d’altres professionals del cos i la paraula. El taller estarà dinamitzat per Clàudia Brufau i Lucía Piedra Galarraga.

Clàudia Brufau és periodista i comunicadora cultural especialitzada en dansa. Graduada en Dansa contemporània a l’Institut del Teatre i llicenciada en Filologia Anglesa per la Universitat de Barcelona. També ha obtingut un Màster en Estudis Teatrals (Universitat Autònoma) i un en Periodisme Cultural (Universitat Pompeu Fabra). A partir del 2010 va començar la seva trajectòria com a crítica i periodista cultural a les revistes Dance Europe i Tiempo de Danza, així com a reportera en programes musicals de Televisió de Catalunya. Actualment és la responsable de comunicació de la plataforma europea Aerowaves i de l’Estruch, fàbrica de creació de les Arts Vives de Sabadell, tasca que combina col·laborant amb La Fundació “La Caixa”, per a la qual programa cicles de dansa filmada, i també escriu a diferents mitjans, com a crítica de dansa, com ara Springback Magazine, Recomana, Núvol o la Revista Musical Catalana.

Lucia Piedra Galarraga (La Habana, Cuba) és investigadora, comissària independent i docent de la Universitat Oberta de Catalunya. Interessada per l’activisme antiracista i decolonial, les formes de representació, les formes de governabilitat i el pensament crític. Ha participat com a comissària del projecte Relaciones ortográficas (en tiempos revueltos), que va guanyar el cicle Terrassa Comissariat 2013-2014. Ha obtingut el grau de Màster en el Programa d’Estudis Independents coordinat pel MACBA i el grup d’investigació Cos i textualitat de la Universitat Autònoma de Barcelona, curs 2014-2015. Ha participat com a comissària en el projecte Ne travaillez jamais, guanyador del Curatorial Challengue (II) d’ADN Platform 2015. Ha obtingut el grau de Màster en Estudis culturals i literatura comparada a la Universitat Autònoma de Barcelona, curs 2015-2016. Va participar en el projecte One year women´s performance 2015-2016 de l’artista Raquel Friera com a comissària i coordinadora d’activitats per al Palau de la Virreina, 2018. Becària al Centro Huarte pel projecte FRIZZ, BUTTER y PEINE CALIENTE, Una anatomía para “lo negro”. Beca d’investigació i text crític de TEOR/éTica para este 2018 per al projecte ÉL QUE NO TIENE DE CONGO TIENE DE KARABALÍ. La construcció “d’allò negre” vist a través de l’obra de Susana Delahante Matienzo. Actualment coordina el grup d’investigació Grupo de Pensamiento, Prácticas y Activismos Afro/Negros (GPPAAN), associat al MACBA, i la plataforma l’Institut de Pedagogies Afro/Negres (IPA).

Actualitat

Cicle

Informació pràctica

Temporada: 2020-2021

15 i 16 de desembre

Dimarts de 16 h a 20 h, dimecres de 16 h a 19 h

Sala SG

40 € (el preu inclou entrades a 3 espectacles del festival 2020)

Relacionats

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis mitjançant l’anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerarem que n’accepta el seu ús. Pot canviar aquesta configuració i obtenir-ne més informació aquí.

x