11 i 12 de juny

INSTITUTO STOCOS Cicle DANSA I TECNOLOGIA: Embodied Machine

Compra la teva entrada

 

Compartir

La coreografia és una forma artística que destaca per combinar un rigorós entrenament físic i mental amb els graus més de creativitat. Malgrat tot, la dansa és al mateix temps la més efímera de totes les arts, i aquesta extraordinària creativitat que emana del cos tendeix a desaparèixer sense deixar un rastre significatiu. Aquesta obra se centra en com aquesta creativitat que sorgeix de l’experiència corporal pot ser captada i ser la base per a la creació artística en altres disciplines. Seguint aquest raonament, Embodied Machine parteix d’una experimentació basada en traduir el cos humà en abstraccions que poden ser el fonament per transformar-lo en altres manifestacions estètiques. És possible sintetitzar llum i so a partir del nostre moviment i interactuar amb aquestes presències com si es tractés de companys de ball? És possible aprofundir en el coneixement de la creativitat associada al cos (embodied creativity) mitjançant formes d’intel·ligència artificial? Aquestes són algunes de les preguntes a les quals Embodied Machine intenta donar resposta. Una peça en què Muriel Romero es relaciona en escena amb avatars d’ella mateixa que es manifesten en forma de llum i so, presències que es comporten de forma autònoma i amb les què és possible interactuar, mantenint un diàleg multi-sensorial.

La intel·ligència artificial, la biologia, les matemàtiques i la psicologia experimental es poden ballar. L’expansió de l’energia corporal de la dansa a d’altres modalitats sensorials, en un diàleg sostingut amb la ciència, és el camp d’investigació de la coreògrafa i ballarina Muriel Romero i del compositor Pablo Palacio. Romero, que va començar la seva trajectòria amb coreògrafs com William Forsythe o Jiří Kylián, va fundar amb Pablo Palacio l’Institut Stocos, des del qual analitzen i desenvolupen la interacció entre gestos, sons i imatgeria visual. Se serveixen de la tecnologia per evolucionar la dansa i la música. Fruit del seu imaginari, l’Instituto Stocos ha produït una sèrie de treballs escènics que funcionen com una disseminació artística de la seva investigació. Peces seves com ara Acusmatrix, Catexis, Stocos, Double Bind, Neural Narratives, Piano & Dancer, The Marriage of heaven and Hell, Ocuemene  o The Hidden Resonances of Moving Bodies  parlen aquest nou idioma inventat per ells. El cos teòric que generen Muriel Romero i Pablo Palacio és a més a més objecte d’estudi a conservatoris i universitats d’arreu del món.

Aquest espectacle està inclòs en la programació expandida de l’ISEA2022.

Coreografia Muriel Romero / Música Pablo Palacio / Ballarina Muriel Romero / Simulació visual interactiva Daniel Bisig / Il·luminació i làser Pablo Palacio, Daniel Bisig, Maxi Gilbert / Espai escènic Maxi Gilbert, Instituto Stocos  / Software, programació i tecnologia interactiva Daniel Bisig, Pablo Palacio / Sonificació interactiva Pablo Palacio / Maquillatge Anna Cartes / Direcció tècnica Hugo Cahn / Mocap Master Pedro Ribot
Coproducció Mercat de les Flors / Suport a la investigació i desenvolupament Cie Gilles Jobin (Ginebra) / Captura de moviment Studios 44 MocapLab /Residència tècnica i de creació LR Estudio / Suports Mercat de les Flors (Barcelona), Studios44/MocapLab – Cie Gilles Jobin and Comédie de Genève, Xlr Estudio, Unió Europea (E2.Create-Horizon 2020), Etopia Centro de Arte y Tecnología (Zaragoza), L’Animal a l’Esquena (Girona), MAEC- Academia de Espagna a Roma, Azkuna Zentroa (Bilbao), Institute for Computer Music and Sound Technology of Zurich (Zurich), Motion Bank Mainz (Alemanyia), Coventry Center for Contemporary Dance Research (Regne Unit)

Coproducció Mercat de les Flors

Conversa postfunció: ds 11 de juny amb Muriel Romero (Coreògrafa i intèrpret; cofundadora Instituto Stocos), Pablo Palacio (Música, programació i sonificació; cofundador Instituto Stocos), Daniel Bisig (Software, programació i visual interactiva) i Raquel Buj (Creació vestuari)

Fitxa completa

Embodied machine és el resultat final d’un projecte de dos anys amb el suport de la Comissió Europea dins del programa Horizon 2020, una Marie Curie Fellowship que compta amb un consorci internacional multidisciplinar format per artistes i científics. Un projecte orientat a aconseguir que la creativitat inherent a les arts del moviment pugui estudiar-se i difondre’s sistemàticament mitjançant el disseny assistit per computador desenvolupant les més avançades tècniques digitals, amb la finalitat d’aprofundir en la compresió i la comunicació efectiva dels principis coreogràfics associats a la creació en la dansa i traslladar-los a d’altres disciplines com la música o les arts visuals.

Actualitat

Cicle

Informació pràctica

Temporada: 2021-2022

11 i 12 de juny

dissabte 20 h, diumenge 18 h

Sala MAC

16 €

Durada: 55 minuts

Més informació

‘Dansa i tecnologia, intel·ligència i paranys’, per Bàrbara Raubert al #BlogDelMercat

Relacionats

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis mitjançant l’anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerarem que n’accepta el seu ús. Pot canviar aquesta configuració i obtenir-ne més informació aquí.

x