La porta està tancada. Unes claus a terra.
Algú dorm sobre una cadira de rodes.
I al sostre, una esquerda comença a avançar.
Un espai; dues persones: un home i una dona. Dos nivells de consciència i temps s’entrellacen. En el primer, una mare i el seu fill estan connectats pel joc de l’amor. En el segon, el cos d’ella es marceix i queda arraconat; les seves mans deixen de tocar-se. Aquesta pel·lícula explora les fronteres entre la vida i la mort, el cos i l’ànima, i la realitat i la imaginació.
Arran dels símptomes de la grip, el pintor austríac Egon Schiele (1890-1918) va viure els darrers dies de la seva vida més enllà dels límits d’un espai i un temps predeterminats. Els seus retrats estilitzats cobren vida i el condueixen lentament cap a la mort. El coreògraf Thom Stuart ha transformat les seves imatges en un llenguatge de moviments transparents que segueix i alhora ignora la música d’Alexander von Zemilinsky. Les imatges cruament expressionistes i antagòniques reflecteixen el poderós impacte de les pintures i els dibuixos de Schiele.
Tango Brasileiro és una barreja punyent de filmacions d’arxiu dels anys trenta a Rio de Janeiro i l’actuació de la ballarina contemporània Gabriela Alcofra, dirigida pel cineasta britànic Billy Cowie.
Intrinsic Moral Evil sembla una història sobre la identitat i el procés de maduració. Però, sobretot, els tres ballarins juguen amb la percepció i les expectatives de l’audiència: és un record, un somni, una recerca d’identitat? Tracta sobre la pèrdua de l’amistat o sobre el fet de créixer? Aquesta història plena de matisos es desenvolupa gradualment, i revela els seus últims secrets just abans que comencin els crèdits finals.
Com dos molècules que, sense adonar-se’n, s’afecten mútuament en l’espai i creuen camins fugaçment, uns ballarins conceptuals de hip-hop col·lideixen, però també comparteixen breus moments d’íntim sincronisme als carrers de Mont-real. Els espectadors, absorbits per una distorsió temporal coreogràfica, gradualment es van adonant que res no és el que sembla.
Videodansa on la peça de roba es converteix en l’objecte protagonista entorn al qual gira l’acció. A través del moviment com a medi, l’obra presenta un recorregut pel procés d’identificació que sofreix un individu, la verdadera naturalesa del qual està suprimida sota la seva pròpia representació. Un personatge que busca identificar-se a través de la mirada de l’altre, que necessita la seva acceptació per autoconformar-se.
Hem oblidat que la naturalesa no necessita la humanitat per existir. I encara que nosaltres sí que la necessitem per continuar vivint, la destruïm, l’afeblim, la modifiquem d’acord amb els nostres capricis, li talem els pulmons, li enverinem l’aigua. Hauríem de parar-nos a pensar què sent la Mare Terra i en quin estat de feblesa es troba. Hauríem de parar-nos a escoltar! A sentir el seu dolor, a patir la seva ràbia i la seva impotència. I llavors, lluitar amb ella, respirar-la i protegir-la.
Human Noise és un curt europeu de dansa que mostra diferents individus amb una visió crítica de la societat urbana moderna. A través del moviment, es pretén transmetre la competitivitat i les diferències socials. Després del soroll, arriba la calma i la pau. Diversos artistes europeus estan col·laborant en aquest projecte rodat a Rotterdam, Brussel·les i Barcelona, dirigit per Lola Lojo.
Un candidat improbable troba que les coses no són ben bé el que semblen quan va a fer una prova per entrar en un grup de choro tradicional. Obligat a tocar una pandereta endimoniada, el món al seu voltant comença a giravoltar sense control.
Dual és un duet d’estil lliure filmat als carrers de Cascavel, amb el hip-hop com a tema principal. Representa la continuació de la col·laboració entre el director de moviment Jonzi D y la directora Margaret Williams
Al Mercat disposem de seients reservats per a persones que utilitzen cadira de rodes. Posa’t en contacte amb nosaltres a publics@mercatflors.cat per tal que puguem garantir-te una bona atenció.
Temporada: 2014-2015
28 de febrer
22h
Sala PB
3€