Projecte Escoles TÀNDEM

En el projecte Tàndem Escola Bàrkeno + Mercat de les Flors-Graner, la dansa i el moviment artístic s’insereixen com a eix transversal dins el currículum de l’educació infantil i primària. Aquest projecte d’innovació educativa pretén crear espais amplis i sensibles, on el llenguatge de la dansa i les arts del moviment siguin el vehicle de l’aprenentatge en les diferents matèries que s’imparteixen a l’escola, així com una altra forma de descoberta i vivència.

Les prioritats

  • Reflexionar per elaborar un mètode d’ensenyament propi que faciliti i possibiliti canvis en l’escola Bàrkeno.
  • Dissenyar un projecte que contempli la dansa com un procés més d’aprenentatge, com pot conviure i arrelar-se a l’escola. El treball de les emocions amb el cos i la dansa.

Els objectius

A l’entorn del treball curricular de l’escola:

  • – Utilitzar la dansa com a eina i metodologia per aprendre, com un llenguatge transversal a les altres assignatures.
  • Compartir diferents metodologies de treball entre els mestres companys, amb altres coreògrafs i/o pedagogs de la dansa.
  • – Entendre i descobrir com el treball de la dansa pot influir positivament en el treball per competències.
  • Dissenyar projectes artístics a l’aula amb l’equip referent tàndem, el consell de coreògrafs i els tutors.
  • – Provocar una diàleg entre coreògraf i mestre per tal de crear un discurs sobre el llenguatge de la dansa contemporània. 
  • – Dotar al professorat d’eines d’atenció a la diversitat cognitiva i estratègies per l’aprenentatge basat en projectes. 

A l’entorn del consell de coreògrafs:

  • Dissenyar projectes artístics a l’aula amb el consell de coreògrafs l’equip referent tàndem i els tutors.
  • – Entendre el procés creatiu com una eina i recurs més per treballar la dansa a l’aula.
  • – Comprendre i atendre el context educatiu per tal de donar els continguts adequats a la seva realitat.
  • – Valorar i aprendre dels espectacles, de les classes tècniques d’estudiants de dansa o dels mateixos companys.
  • – Conèixer creadors diversos que facilitaran experiències i recursos diversos.
  • – Entendre, vivenciar i descobrir les múltiples maneres de coreografiar.
  • – Veure la dansa com un art canviant que s’alimenta d’altres llenguatges.
  • – Obrir mons artístics diversos.
  • – Aprofundir en la feina d’un coreògraf: com s’organitza, com pensa i com construeix.

Les línies de treball

  • La formació centrada en el treball profund de projectes per tal de descobrir i aprendre què ens pot aportar la dansa dins l’escola.
  • La dansa com a contingut, procés i metodologia per obrir noves formes de pensar i aprendre.
  • El consell de coreògrafs com a consell artístico- creatiu dels futurs projectes d’escola. Un acompanyament al mestre i al nen/nena en el seu aprenentatge més global. Descobrint conjuntament com el treball de la dansa facilita processos i continguts nous.

 

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis mitjançant l’anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerarem que n’accepta el seu ús. Pot canviar aquesta configuració i obtenir-ne més informació aquí.

x